Dela nyhet
Bemanning till Paradisloppet 2019
24 maj 2019 0 kommentarer
Nu är det dags att bemanna Paradisloppet med både vätskekontroll 10 km och rapportera spurtpris.
Kallelser till detta kommer att gå ut i appen snarast möjligt, men här kommer informationen ni behöver. Eventuella byten eller ändringar i bemanningen måste ombesörjas själva, jag har tyvärr ingen backup med hemliga föräldrar :)
Samling kl. 12.00 i föreningshuset Ingarö IP
Totalt 8 pers, dvs 4 pers/kontroll
Alla ska ha varselvästar (lånas på plats)
Hämta material (bord, vattendunkar, muggar, plastsäckar för skräp och varselvästar)
Redo vid båda kontrollerna senast kl 13.30. Starten 10 km är kl.13:30
1. Hanstaviksvägen 15
4 personer (minst en vuxen per kontroll)
OBS: ni ska rapportera vinnare av Spurtpris, se detaljer nedan
2. Tennisbanan – Fagerholm
4 personer (minst en vuxen per kontroll)
Se till att heja på alla löpare när de kommer, det ska vara kul att passera er vätskekontroll!
När efterlöparen har passerat plockar ni bort allt skräp, bord, mm och återvänder till föreningshuset. Klart ca 15:00
OBS! Bil behövs för transport av materialet.
Rapportering av Spurtpris-vinnare:
Vid vätskekontrollen Hanstaviksvägen 15 (familjen Ouchterlonys) ska ni rapportera vilken kvinna respektive man som är först upp till denna vätskekontroll. Dessa två är vinnare av spurtpriset). Detta är viktigt att tänka på när ni placerar ut funktionärerna så att de har möjlighet att fota respektive löpare och sms’a Ann BA 0706460188 och rapportera TVÅ startnummer.